Dlaczego warto mieć stronę internetową?

Internet jest najszybciej rozwijającym się kanałem sprzedażowym na świecie. 3/4 Polaków ma już dostęp do sieci, a połowa z nich jest zawsze online, przy użyciu smartfona. Sprawia to, że pieniądze zainwestowane w własną wizytówkę internetową błyskawicznie się zwracają, ponieważ ta forma reklamy umożliwia niskim kosztem dotarcie do wielkiej grupy odbiorców. Dodatkowo, dobrze wykonana witryna nie wymaga już potem większych nakładów czasu i pracy, kierując do Ciebie klientów 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.

Co to jest pozycjonowanie (SEO) i jakie daje korzyści?

Dzięki pozycjonowaniu odwiedzi nas więcej klientów. Jeśli nie podejmiemy odpowiednich kroków w celu zapewnienia sobie wysokiej pozycji w Google klienci będą o nas wiedzieć wyłącznie za pomocą mediów drukowanych, reklam telewizyjnych lub z przekazu ustnego. To za mało na nowoczesny biznes. W dodatku ceny niektórych reklam są dość duże. Strona pozycjonowana pod określone słowa klucze zajrzą nie tylko osoby znające naszą firmę z nazwy, ale także tacy, którzy widzą ją po raz pierwszy, jednak odnaleźli nas wpisując w wyszukiwarce dany produkt czy usługę jakim się zajmujemy. Pozycjonowanie to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy i zyskiwania nowych klientów. W polskim Internecie aż 80% ruchu generowane jest za pomocą wyszukiwarek. Pozycjonowanie to postawienie na zdecydowanego klienta, poszukującego danej usługi, w przeciwieństwie do kampanii produktowych oferowanych przez wielkie agencje reklamowe, gdzie nieodzowne staje się wieszanie bannerów etc. Banner dotyczący np. pieluszek obejrzy zaledwie kilkaset matek dziennie, oraz około 10 razy tyle osób w ogóle nie zainteresowanych tym produktem. To zmarnowana emisja reklamy. W pozycjonowaniu klient, który do nas zajrzy jest już z góry zainteresowany produktem. To on nas odnalazł a nie my jego, często na siłę.

Co to jest optymalizacja?

Polega na wprowadzeniu poprawek na Twojej stronie www. Dzięki tym zmianom witryna będzie się szybciej ładować i uzyska lepsze pozycje w wyszukiwarce Google, co przełoży się na wzrok ruchu i liczbę zamówień.

Jak działa pozycjonowanie

Musimy założyć przykładową sytuację: Posiadają Państwo niewielki pensjonat w Sopocie. Turysta z Olsztyna chce w tym roku udać się na wakacje do Sopotu. Z jego strony wszystko jest łatwe, wpisuje on np. frazę "noclegi Sopot", wybiera hotele, obdzwania je, analizuje ceny i rezerwuje sobie miejsce. Co jednak jeśli nie odnajdzie tam Państwa strony? Zadzwoni do konkurencji. Pozycjonowanie daje właśnie wysoką pozycję na daną frazę jak w przykładzie, po to by klienci mieli szansę skontaktowania się z nami. Sprawa ma się podobnie we wszystkich branżach - czy to księgarni, czy to gabinecie dentystycznym. Dziś większość klientów poszukuje produktów i usług w sposób wygodny nie wstając od komputera.

Czy pozycjonowanie to proces jednorazowy?

Niestety nie. Z powodu dużej i rozwijającej się konkurencji Wszyscy chcą być wysoko, dlatego trzeba systematycznie pracować najpierw nad wzmocnieniem pozycji w wyszukiwarce, następnie na jej utrzymaniu przez możliwie jak najdłuższy czas. Jeśli my zaprzestaniemy pozycjonowania strony, pracująca nad tym konkurencja z czasem nas wyprzedzi. Nie powstał dotychczas żaden uniwersalny sposób na utrzymanie się na górze wyników bez nakładu pracy i czasu. Każdego dnia wyszukiwarki rejestrują setki, tysiące nowych witryn. Ich właściciele, świadomi i nowocześni często pracują nad poprawą pozycji w wyszukiwarce. Zdarzają się sytuację nagłego przemieszania stron w rankingu. Dzieje się tak kiedy wyszukiwarka zmienia algorytmy mające na celu ocenienia i sortowanie stron. W momencie kiedy tak się stanie, jedne metody przestaną być skuteczne, inne zaczną dopiero działać. Zatem jeśli chcemy być wysoko długi czas, to cały ten okres musimy ciężko na to pracować, tylko od nas, naszego nakładu sił zależy czy konkurencja nas nie wyprzedzi.

Dlaczego na efekty pozycjonowania trzeba czekać?

Na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce zazwyczaj znajdują się stare, dojrzałe już strony WWW, które od lat wypracowywały swoją pozycję, w momencie gdy ją ugruntowały nie jest łatwo odebrać im ten przywilej. Właściciele takich stron mając z tego określone korzyści inwestują swój czas, oraz pieniądze, by nie spadały one niżej w rankingu. Najlepsze efekty osiągniemy, kiedy rozłożymy nasze zdobywanie rynku internetowego w czasie ? najpierw niższe pozycje, później wyższe, stopniowo do finalnego efektu.

Czym są słowa kluczowe i do czego służą?

Słowami kluczowymi określamy pojedyncze słowa, lub frazy, np "noclegi Sopot" z wcześniejszego przykładu. Słowa te są potencjalnie wpisywane przez osoby poszukujące usług oferowanych przez naszą firmę. Jeśli wynajmujemy samochody może to być np. "wynajem pojazdów". Frazy te mają zawsze związek z treścią i tematyką strony WWW. Odpowiednie wybranie słów kluczowych do reklamy często wymaga skomplikowanych analiz rynkowych. Jest to pierwszy etap, który koniecznie trzeba wykonać jeszcze przed samym pozycjonowaniem strony.

Jak długo będę musiał czekać na efekty pozycjonowania?

Już tydzień po jego rozpoczęciu zauważyć można pierwsze, zazwyczaj drobne skoki w rankingu w górę. Efekt końcowy jakim najczęściej jest pierwsza dziesiątka w rankingu to kwestia od dwóch do sześciu miesięcy. Wszystko jest jednak zależne od branży w jakiej Państwo działacie, od tego jak intensywnie na wyniki pracuje konkurencja, a także jaki jest wiek Państwa strony.

Masz więcej pytań?

Chętnie na nie odpowiemy

Kontakt